1. Wij zijn ontevreden over de diensten. Er komt een opsomming van allerlei klachten en gebreken, wat je niet eerder heb gehoord.

Tip: Klanttevredenheid staat natuurlijk centraal, maar klant had dit veel eerder moeten melden bij de desbetreffende afdeling. Voor nu hoort de rekening betaald te worden. Los van de betaling kunt u altijd bereid zijn in het meedenken voor oplossingen.

2. Wij betalen u pas, nadat onze klant ons heeft uitbetaald.

Tip: Hoe vervelend dit ook is voor uw klant, mag het niet zo zijn dat de financiële problemen op u worden afgeschoven. Als de klant niet eens een buffer heeft om uw factuur uit te betalen, kunt u zich ook afvragen of de klant misschien randje faillissement zit. Blijf bovenop de onbetaalde factuur te zitten en probeer zekerheden af te dwingen.

3. We hebben geen factuur ontvangen !

Tip: Wel vreemd dat ze een aanmaning wel binnenkrijgen en geen factuur. Geef de klant de voordeel van de twijfel en stuur de factuur opnieuw. Het beste via meerdere wegen zoals mail en post en vraag om een bevestiging dat ze het hebben ontvangen.

4. Het geld is allang overgemaakt. We gaan het uitzoeken waar het is misgegaan.

Tip: Laat zien dat er nog vertrouwen is en probeer mee te denken. Vraag om een kopie van de betalingsafschrift, zodat jezelf na kunt gaan of ze het op de juiste rekeningnummer hebben overgemaakt. Krijgt u geen kopie, dan is het wel heel erg aannemelijk dat ze nog niks hebben overgemaakt.

5. De persoon die erover gaat  is niet aanwezig.

Tip: Iedere keer wanneer je belt, krijg je te horen dat de verantwoordelijke niet aanwezig is, op vakantie is, ziek is etc. Het is raar dat er maar één persoon is die over de financiën gaat. Vraag naar een manager of directeur, die moeten u ook verder kunnen helpen met de betaling.

Heeft u een andere smoes waar u vaak tegenaan loopt ? Deel dit met ons en vraag om gratis advies via info@fgincasso.nl  of Whatsapp: +31620690887